Increase of effective indexes petrol engine by way disconnecting of cylinders stop of piston
Keywords:
fuel economy, mechanism of stop of pistons, mathematical model, working process, module disconnecting of cylindersAbstract
Purpose. Increase of fuel economy of petrol engine by disconnecting of part of working cylinders by the stop of pistons. Methodology. For gaining end it is necessary: to do the analysis of combustion engines different structural charts, and also to define conceptions of unconventional engine with the module disconnecting of cylinders as bases for research of mechanism of stop of pistons (MSP), on the worked out mathematical model of working process of mechanism of stop of pistons to undertake a study of engine with disconnecting of cylinders the stop of pistons for determination of his economic indicators. Findings. By means of the worked out mathematical model of process of including of mechanism of stop of pistons the variants of work were worked out METAL-OXIDE-SEMICONDUCTOR at the different values of his structural parameters depending on frequency of turns of crankshaft. The tests checked for a mathematical model with disconnecting of cylinders due to the stop of pistons showed the improvement of fuel economy on 54% on the mode φ = 5% and n = 3000 min- 1. Originality. The new quantitative indexes of petrol engine are got with the module disconnecting of cylinders. Practical value. The use of mathematical model and algorithm of calculation of mechanism of the module disconnecting of cylinders by the stop of pistons at planning of engines will allow to estimate their fuel economy.References
Мischenko N.I., Shlyahov V.S., Suprun V.L. Avtomobilnie dvigateli s otklucheniem cilindrov. Konstrukcii, analiz [Motorcar engines with disconnecting of cylinders. Constructions, analysis]. Announcer SevNTU. Series machines and instrument-making and transport: collection of scientific works. - 2011. - issue122, pp.163-166.
Пат. US 7,111,597 B2, МПК 123/90.16, 11/061,137, Valve deactivator latching assembly, заявитель loan Manole, Burak A., патентообладатель – Thomas Denion № US 7,111,597 В2, заявл. 18.02.2005, опубл. 26.09.2006. loan Manole, Burak A. Valve deactivator latching assembly. Patent US, no 7,111,597 B2, 2006.
Пат. US 5,636,609, МПК FO1L 1/34,475,881, Variable cylinder – operation controlled internal combustion engine, заявитель Yoshihiro Fujiyoshi, патентообладатель – David A. Okonsky № 5,636,609, заявл. 07.01.1995., опубл. 10.01.1997. Okonsky David A. Variable cylinder – operation controlled internal combustion engine. Patent US, no 5,636,609, 1997.
Пат. US 20040244744 A1, МПК F01L1/24, Multiple displacement system for an engine, патентообладатель - Falkowski Alan G., Mcelwee Mark R., Baker Joel A., Hendershott Glen D., Constantin Hagiu, Mark Koeroghlian №, заявл. 02.06.2004, опубл. 09.12.2004. Falkowski Alan G., Mcelwee Mark R., Baker Joel A., Hendershott Glen D., Hagiu C., Koeroghlian M. Multiple displacement system for an engine. Patent US, no 20040244744 A1, 2004.
FR 494662A. Пат. 494.662, Motburs divbrs, заявитель M. Marius-Jean-Baptiste-Julien, заявл. 08.04.1918, опубл. 04.06.1919. Motburs divbrs. Patent FR, no 494.662, 1919.
Sistema upravleniya cilindrami (Control system by cylinders). Available at: http: // systemsauto. ru / engine / cylinder_deactivation.html (Accessed 03 August 2015).
Modulnoe konstruirovanie dvigatelej ili cilindri iz kubikov (Module constructing of engines or cylinders from blocks). Available at: http: http: // sanekua.ru / modulnoe konstruirovaniya - dvigatelej-ili-cilindry-iz-kubikov/(Accessed 03 August 2015).
Downloads
Issue
Section
License
Редакція Видання категорично засуджує прояви плагіату в статтях та вживає всіх можливих заходів для його недопущення. Плагіат розглядається як форма порушення авторських прав і наукової етики.
При виявлені у статті більш ніж 25% запозиченого тексту без відповідних посилань та використання лапок, стаття кваліфікується як така, що містить плагіат. У цьому випадку стаття більше не розглядається редакцією, а автор отримує перше попередження.
Автори, в статтях яких повторно виявлено плагіат, не зможуть публікуватися в усіх журналах Видавництва ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури».
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).