Parametric modeling in various graphic
DOI:
https://doi.org/10.30838/P.CMM.2415.270818.116.240Keywords:
BIM- technology, modeling, education, graphical environmentAbstract
The goal - improving engineering training students, through improved training techniques used today in high school, as a result of the widespread introduction in the educational process of electronic charting software. As a result, the development of which students will be able to perform all graphics tasks, applicable to the requirements of information modeling. The technique - The newest information technologies in teaching allow greater use of scientific and educational potential of leading universities and institutions to attract teachers to create distance learning courses, to expand the audience of students for active use of innovative features, such as graphics packages. Results - mastering students' skills in parametric modeling. Scientific novelty is the introduction into the educational process of innovative technologies in parametric modeling in various graphic environments. Practical significance - Information technology is a combination of methods, production processes and software and hardware integrated into the technological chain that provides the collection, processing, storage, transmission and display of information, allowing on a systematic basis to organize the optimal interaction between the teacher and the student in order to achieve the result learning. In addition, the teacher should be informed about the technical means and software that will be available to him when the training process is supported, so that future engineers can use in their workflow all the advantages of information modeling technology in particular parametric. Materials are introduced into the educational process of the Department of Descriptive Geometry and Graphics. It is intended for students of specialties "Construction and civil engineering", "Automotive transport", "Branch machinery" of day and distance learning forms.References
Gorbunova L.I. and Subbotina E.A. Ispolzovaniye informatsionnykh tekhnologiy v protsesse obucheniya [The use of information technology in the learning process] / - Moscow: Molodoy uchenyy [Young scientist] №4. - 2013. - 544-547 p. Available at: http://moluch.ru/archive/51/6685/ (in Russian).
Parkhomenko E. I. Primeneniye sovremennykh informatsionnykh tekhnologiy v obuchenii studentov tekhnicheskikh distsiplin [Use of modern information technologies in teaching students of technical subjects] / Problemy i perspektivy razvitiya obrazovaniya: materialy II mezhdunar. nauch. conf. [Problems and prospects of development of education: Materials II Intern. scientific. Conf.] - Perm: Publ Mercury, 2012. - 151-153 p. Available at: http://moluch.ru/conf/ped/archive/58/2256/ (in Russian).
Heifetz A. L. and Vasileva V. N. Komputernoe 3 D – modelirovaniye uzlov v kurse inzhenernoy grafiki [Computer 3D - modeling nodes in an engineering drawing course] / Materialy mezhdunarod. nauch.metod. konf.[Materials Intern. scientific. - Method. Conf.] – Publ. PGUSA, 2009. - 9-10 pp. (in Russian).
Heifets A.L. Komputernoe 3 D – modelirovaniye uzlov v kurse inzhenernoy grafiki [Computer 3D - modeling of nodes in the course of engineering graphics] / A.L. Kheifets, A.N. Loginovsky, I.V. Butorina and V.N. Vasilyeva; Ed. A.L. Heifets. - 3rd ed., Pererab. and additional. - Moscow: Publishing House Yurayt, 2015. - 602 p. (in Russian).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Редакція Видання категорично засуджує прояви плагіату в статтях та вживає всіх можливих заходів для його недопущення. Плагіат розглядається як форма порушення авторських прав і наукової етики.
При виявлені у статті більш ніж 25% запозиченого тексту без відповідних посилань та використання лапок, стаття кваліфікується як така, що містить плагіат. У цьому випадку стаття більше не розглядається редакцією, а автор отримує перше попередження.
Автори, в статтях яких повторно виявлено плагіат, не зможуть публікуватися в усіх журналах Видавництва ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури».
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).