Labour-guard aspects of increase reliability of machines and mechanisms
DOI:
https://doi.org/10.30838/P.CMM.2415.250918.238.159Keywords:
safety, reliability, aviation technology, injuries, psychophysiological factorsAbstract
Goal. to investigate the dependence of the complexity of aircraft repair on the indicators of occupational injuries taking into account the physical and psycho-physiological factors of the occurrence of occupational injuries. The methodology consists in the process of accumulation, processing and analysis of information, which allows obtaining a definition of the occurrence of occupational injuries during the repair of aviation engineering. Scientific novelty of improvement of the processes of accumulation, processing and analysis of information, which allows to increase the efficiency of solving the problems of individual assessments of the state of structures of aviation equipment, aircraft aircraft fleet of the whole, as well as the problems of assessing the condition of occupational injuries during repair. Problems. This raises the problem of unified representation and systematization of complex information to ensure its further use in modern automated data collection and processing systems. In the process of operation of aviation equipment (AT) there is a degradation of its technical condition, which is due to the influence of the external envi ronment and load modes. The effect of these factors is accompanied by the appearance of various defects, the quantitative and qualitative parameters of which are largely determined by the technologies used in maintenance and repair of the construction. Practical significance Using the information extraction algorithm allows you to receive arrays of information that meet certain conditions or attributes. Data can be presented in the form of charts and graphs, spreadsheets, exported to specialized statistical processing programs, used in other automated systems. Analysis of the received information arrays allows us to: solve some problems of strength and reliability; to evaluate the production risks; have a visual picture of the after-repair condition of the aircraft; to increase the safety of work safety at aviation enterprises.
References
Ivanov A.I., Nikolaykin N. I., Khudyakov U.G. Dinamika faktorov riska proizvodstvennoy sredy pri nazemnom obsluzhivanii aviatsionnoy tehniki. Scientific Herald MNTU CA. 2014. № 204 рр. 116-124 (in Russian).
Salimov R.M., Masyuk I.I, Zy`kov O.S. Koncepciya pobudovy` informacijnoyi sy`stemy` keruvannya texnichnoyu ekspluataciyeyu aviacijnoyi texniky` // Visn. KMUCzA. – 1999. – S. 197–202.
Maksy`mov Yu.O., Salimov R.M., Sikors`ky`j Ye.O. Aviacijno-transportna sy`stema Ukrayiny` yak ob'yekt avtomaty`zaciyi // Vidkry`ti in-formacijni i komp'yuterni integrovani texnologiyi. Zb. nauk. pracz`. – Xarkiv: XAI, 1998. – S. 129–132.
ND TZI 3.7-001-99 Metody`chni vkazivky` shhodo rozrobky` texnichnogo zavdannya na stvorennya kompleksnoyi sy`stemy` zaxy`stu informaciyi v avtomaty`zovanij sy`stemi.
ND TZI 2.5-005-99. Klasy`fikaciya avtomaty`zovany`x sy`stem i standartni funkcional`ni profili zaxy`shhenosti obroblyuvanoyi informaciyi vid nesankcionovanogo dostupu.
Rukovodstvo po soxraneny`yu letnoj godnosty`. Doc 9642-AN/941. – Y`KAO, 1995.
Astanin V.V., Zhdanovy`ch M.P., Malenko V.I., Signaievskyj O.M. Udoskonalennya informacijny`x texnologij texnichnogo obslugovuvannya i remontu litakiv // Visny`k NAU. - 2004. - # 2. - S. 48-54.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Редакція Видання категорично засуджує прояви плагіату в статтях та вживає всіх можливих заходів для його недопущення. Плагіат розглядається як форма порушення авторських прав і наукової етики.
При виявлені у статті більш ніж 25% запозиченого тексту без відповідних посилань та використання лапок, стаття кваліфікується як така, що містить плагіат. У цьому випадку стаття більше не розглядається редакцією, а автор отримує перше попередження.
Автори, в статтях яких повторно виявлено плагіат, не зможуть публікуватися в усіх журналах Видавництва ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури».
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).